Tuesday 14 August 2012

O Canada

Efter två veckor i Kanada har jag fått ett nytt favoritland. USA gör mig kluven men Kanada känns som USA minus mycket av det som är dåligt med USA. Hur som helst, denna gången blir det en kanadensisk lista, präglad av Kanadas musikaliska stoltheter Drake och Deadmau5!

Först en låt som väl ingen kan ogilla, Drake & Rihannas jäkligt sköna duett Take Care. Därefter en av fjolårets tyngsta och bästa låtar, denna gång teamar Drake upp med Lil Wayne för She Will.

En Drake-låt till innan vi går vidare, jag har inte gjort någon ordentlig fact check men jag misstänker att det är premiär för Justin Bieber på musikveckor-bloggen ... Rätt bra låt iaf, Bieber skönt valpig och ett par stabila verser av Drake.



Tvärt kast, MSTRKRFT (master craft) efter tips från en app-kille i waterloo, det blev "1000 cigarettes", franska influenser möjligen?

Nästa låt med Deadmau5. Han headlinade house festivalen Veld som gick av stapeln i Toronto samma helg som vi var där. På festivalen spelade även svenskarna Avicii och Steve Angello. Vi var ju inte där tyvärr, vi var sent ute att det hade kostat en halv förmögenhet att komma in ... Hur som helst, låten Cthulhu Sleeps var resident i min mp3-spelare förra sommaren i en ut och springa-playlist. Svårt att hålla lågt tempo till den!

Sen har vi Some Chords med Deadmau5 som också är riktigt bra innan Deadmau5 three from one avslutas med Raise your weapon noisia remix som i ärlighetens namn inte är så himla lik orginalet, Noisia har satt en rätt tung prägel på den från typ 1.50 in men ... jag har svårt att inte ta med den!

Listan:  O Canada

No comments:

Post a Comment