Tuesday 11 November 2014

Beatboxing

Det är inte killen på bilden som skrivit inlägget.



Man ska inte underskatta musikens kraft att ge en extra kraft när man tränar, och när jag boxas och går loss på säcken hemma är det oftast detta som spelas. Beaten och flowet i lite upbeat rap är perfekt för boxning och det gör att man orkar det där lilla extra.

För äkta träningskänsla, ställ in Spotify på 10 sekunders crossfade mellan låtarna och höj volymen :)

Även om man inte tränar så är det ändå trevlig musik. Rap är en genre som fascinerar mig på många sätt, speciellt texterna (inklusive den faktiska mängden text), samt alla referenser de lyckas trycka in överallt.
Jag kan rekommendera ett besök på rap.genius.com, där man kan hitta texterna samt förklaringar på vad de faktiskt betyder (eller vad de eventuellt refererar till).  Ganska intressant.

Avslutar med lite kuriosa: Eminem innehar för nuvarande världsrekordet i antal ord i en sång, med hela 1560 ord i hans Rap God, som jag för övrigt haft med i en av mina tidigare playlists. Det innebär ca 4.3 ord / sekund, i drygt 6 minuter.

Enjoy!

http: BeatBoxing
Spotify url: BeatBoxing


No comments:

Post a Comment