Friday 14 August 2020

Alex Chilton har en chill ton i rösten

                     


Den här snubben kommer det handla om idag. Ja ni kan ju läsa själva. Om jag får välja mellan Box tops och Big Star så väljer jag alla dagar i veckan Big Star som i mina öron nådde mycket högre höjder än vad Box tops gjorde. Dock hade ju Box Tops dunderhitten "The letter" som säkert resonerade väl med soldaterna i vietnamn på den tiden då den handlar om att får flyga hem till sin älskade partner.

Vad kan man mer säga? LÃ¥ten "In the street" känns igen frÃ¥n tv serien "That 70's show" som ocksÃ¥ har med lÃ¥ten "Thirteen" i en av de mest ikoniska scenerna. Det var faktiskt sÃ¥ jag först kom i kontakt med Big star där jag satt i mitt pojkrum och försökte lista ut hur Mila Kunis sÃ¥g ut utan kläder. Tragiskt men sant. 

Listan

No comments:

Post a Comment