Wednesday 7 August 2013

Dödssynd!


Jag ber ödmjukast om förlåtelse!
Jag har missat mitt datum igen och vet att det är en synd som kommer svärta mitt samvete resten av mitt liv. Jag förstår att taffliga ursäkter som semester och barnafödsel knappast kan förbättra situationen. Inte heller en ny spellista kan förlåta mitt ignoranta beteende. Se det snarare som en dåres desperat rop om förlåtelse och förbarmande för det som knappt går att förlåta eller förbarma sig över. Min dödssynd (lättja) och de resterande sex synderna finns representerade i listan nedan.

Avund:
Elvis Costello & The Attractions - I Want You
Här finns ingen förlåtelse eller förståelse, bara ren och skär svartsjuka. Jobbig lyssning.

Högmod:
Pavel Dovgal - Faust
Nu måste jag erkänna att jag inte läst Faust men det där med att sälja sin själ till djävulen för magi och makt verkar ganska högmodigt.

Vällust
Soft Cell - Sex Dwarf
Roligaste låten på Non-Stop Erotic Cabaret och en enkel biljett till helvetet för Marc Almond och Dave Ball.

Girighet
Tears for Fears - Everybody Wants To Rule The World
Inget världsherradöme utan lite girighet!

Frosseri
Sally Shapiro - If It Doesn't Rain
Johan Agebjörn fortsätter att frossa i 80-tal och bitter-söta refränger.

Vrede
Daft Punk - Rollin' & Scrathin'
Jo, vissa saker var bättre förr. Rått, brutalt och med en riktigt gammaltestamentligt vredgad synt!

Lättja
Active Child & How To Dress Well - Playing House
Leva tillsammans utan att ha gift sig!? Kommer inte på tal! Gå direkt till helvetet!

Spotify:
spotify:user:ndesh:playlist:1MVsEvwPuSrIhOumGdDkLo

Webplayer:
http://open.spotify.com/user/ndesh/playlist/1MVsEvwPuSrIhOumGdDkLo

No comments:

Post a Comment