Tuesday 27 August 2013

Finland VS Sverige

Temat på min lista denna gång blir rock, några av Finlands finest mot Sveriges top rockers :)

Finlands startfält:
Nightwish - En av Finlands mest lyckade musikexporter, står för den klenare "brudrocken" från Finlands sida.
Turmion Kätilöt - Finskspråkiga bidraget. Ösigt!
Diablo - En av mina favoriter
Children of Bodom - En av de mest kända metalbanden från grannen i öst.
Norther - Ett band jag bara råkade hitta av slump på Spotify, vet eg inget om dom

Sverige ställer upp med:
Amaranthe - Får dispens fast delar av bandet är från Danmark. Men dom får battla med Nightwish
Sabaton - Det svenskspråkiga bidraget. Maffigt värre från Sabaton.
In Flames - Enligt mig #1 i Sverige. Så jävla bra!
The Haunted - Hade nån "hit" för nåt år sen men sen har jag inte hört så mycket av dom sen dess fast de fortsatt producera.
Adept - Också ett band jag råkade hitta när jag klickade runt på Spotify.

Vem vinner?

Föreslår att ni ökar volymen i era hörlurar, blir så mycket bättre då :)

FinlandVsSverige

No comments:

Post a Comment