Tuesday 28 January 2014

Aheym


Här är lite av det senaste som passerat min radar som inte kom från den här bloggen. Listan består mestadels av låtar och artister som jag inte har någon direkt relation till, utan där jag befinner mig i utvärderingsfasen. Jag kan således inte skriva så mycket åt er.

Det lutar åt prettohållet med mycket piano och svåra långsamma låtar utan refränger. Lungt, släpigt och lite ledset. Jag hoppas att ni, och jag, hittar några godbitar här ändå. Chilly Gonzales till exempel som inleder listan är utmärkt om man som jag kan vara svag för minimalistisk modern pianomusik.

Spara lite kraft till den sista låten. Kronos Quartet är svåra mot öronen vid en första anblick, men det är tio väldigt mäktiga minuter. Den är väl värd en seriös genomlyssning av någon som inte ryggar tillbaka för människor i svart polo med ett stråkinstrument i högsta hugg.

Http: Aheym
Spotify: Aheym


No comments:

Post a Comment