Tuesday 24 February 2015

Psychill(-ish)

Jag vill verka vara en intressant person med bred musiksmak. Nu har kanske min önskan att försöka lyfta fram tidigare ohörd musik tvingat in mig i ett kategoriskt hörn.

Innan ni flippar ut fullkomligt vill jag understryka att låtarna valts med stor omsorg.

Jag misstänker nämligen att många musikkonnässörer fryner på öronen när de hör något som slutar med -chill.

Jag lyssnar stundtals väldigt mycket på psychill under arbetsdagarna och hävdar med viss bestämdhet att det finns guldkorn. Man måste se bortom buddah bar absolute relax compilation 5 och den hemskaste muzaken i världen.

Listan drar kanske lite åt trance här och var och kanske lite åt house i något spår, men vad gör väl det?
Jag har medvetet valt få låtar för de lätt blir så långa.

Enjoy!
Psychill
Psychill


No comments:

Post a Comment