Thursday 24 March 2016

Midnight walkers, cityslickers


Idag talas det om en åsiktskorridor, men den är inget emot hur det var på det sena nittiotalet. Jag har hittills aldrig träffat någon som vågat yppa ett negativt ord om Massive Attack. Kanske blir det en första gång nu?

Nåja, dagens lista är sprängfylld av antiöveraskningar. Jag hoppas orsaka en mängd tunga nostalgitrippar runtom i Malmö. Här är en samling med mina Massive Attack-favoriter.

(Jälevik, du kan värma upp inför en lång diskussion om baktakt nu)


Den första låten jag hörde av Massive Attack var Karmacoma så den har alltid haft en särskild plats i mitt hjärta. Jag såg den sjukt coola videon på MTV. Här kommer den i en festlig remix som jag gillar. Den är på något obskyrt språk.

Jag har alltid gillat deras typ av rap som man hör i Risingson, Euro Child och Five Man Army. Men jag gillar också deras mer mässande i Angel och Teardrop.

Håll till godo, jag hoppas att ni hört allt förr.

Bonus

Det var svårt att sålla i listan. Egentligen ville jag ha med Pray for rain och Paradise circus från deras 2010-comeback Heligoland. De åkte ut då de inte tillhörde min nostalgibank, men de är fortfarande väldigt bra.

No comments:

Post a Comment