Friday 2 June 2017

Musik för solnedgångar




Jag vet inte om det finns något som heter solnedgångs-spotting.

När jag flyttade till havet trodde jag att jag skulle ägna mig åt båt-spotting, men upptäckte snabbt att jag tyckte mer om solnedgångar. Över hav/horisont är det verkligen något helt annat än bakom hus och trädkronor.

Efter ett tag är det dock nästan alltid bara en helt jädra vanlig solnedgång. Man kan tydligen bli hemmablind även på detta. Men ibland. Ibland börjar man ana molnformationer ett par timmar innan touchdown som bygger upp för en eventuellt särskild variant. Kanske lite dis i luften också som man vet kommer att blästra hela himlavalvet med röda kaskader.

Nåja, kommer inte försöka beskriva det mer än så med ord.

Dagens lista är i alla fall vad jag ibland kan tänka mig ha på i bakgrunden.

Listan

No comments:

Post a Comment