Friday 14 September 2018

Innocent Until Proven Guilty Pleasures


Bort med credden, bort med tematiken, bort med inledade utläggningar och utelämnande insikter. Idag ska det kretsa kring det där knepiga mellanläget där det är så oändligt knöligt att placera musik. Känslan av förvåning när en låt är oväntat bra, men man vet att många gamla besattheter snart övergått i nuvarande pinsamheter. Inga skelett i garderoben, men väl kanske patienter i kritiskt tillstånd.

Det varierar mellan en smula erotiskt, oväntat bra, låtar jag tror att jag skäms för att gilla och låtar jag gillar att skämmas för. Eller som jag helt enkelt tror att jag kommer skämmas för varthän det lider, men vet att jag gillar nu. Eller bara gillar lite mer än vad som är brukligt. Eller låtar jag stampar lite för mycket i mattan till, låtar jag gärna gråter till och låtar som helt enkelt väcker lite tonårskänslor till liv. Framför allt av artister jag sällan lyssnar på annars. Men nog med utfläkningar: utan inbördes låtar kommer här en blandad lista av högintensivt och lågmält i mellanläget. God lyssning och en riktigt go fredag!

Innocent Until Proven Guilty Pleasures

No comments:

Post a Comment