Tuesday 25 June 2019

Polisiär Verksamhet



Police Academy

Det blev till slut fem rekryter (Gugge, Pontus, Jonas, Anders L och Emil) som gav sina 2 cents gällande the Police skivkatalog. Di tie bästa presenteras nedan med axplock av kommentarer.

So Lonely

Min favorit på skivan är okontroversiellt nog So Lonely. /Emil

Message In a Bottle

Klassiskt add9 komp - mkt start låt. /Gugge

Visst, message in a bottle är fin. /Anders L

Can't Stand Losing You

En annan favorit. Grymma refrängharmonier. Gillar hur den går mellan baktakt och lite mer punkigt. Onödig Fade out på slutet bara. Varför slutade dom inte bara tvärt efter en refrängfras? /Pontus

Next To You

Grymt snabb o energifylldlåt där Stings ljusa stämma levereras med kraft. /Gugge

Synchronicity I

Bra! Jag gillar det suggestiva åttiotalet. Och svängningarna i versen. /Jonas

Truth Hits Everybody

Väldigt skatepunkig, älskar hur bryggan övergår organiskt i refräng med samma sångmelodi. Coolt mellanspel med klockorna också. Bra slut på denna! Så ska det göras! Good stuff! /Pontus

Roxanne

Fan denna plattan gjorde inte mycket för mig, och jag vill inte välja Roxanne. Rävsax. /Robert

Driven To Tears

Driven to Tears har seglat upp som en ny favvo. Tänkte inte så mycket på den första gången, men den växte. /Pontus

King Of Pain

Denna gillar jag. Slår an en vemodsklang som jag har svårt att motstå. /Gugge

Synchronicity II

Rätt bra. Mustigt åttiotalsvrål i början, lite skräckigt tema. Bra fortsättning på ettan. /Jonas

No comments:

Post a Comment