Friday 7 June 2019

The Shadows

Denna skiten växte jag upp med. The Shadows, eller även kända tidigare som The Drifters. Backade Cliff Richards och blev sen ett instrumentalt band.

Så mycket nostalgi för mig här. Farsan var helt galen i dom. Minns hur jag kom hem där varannan helg och det detta rullade i bakgrunden. Vi åt kyckling med pommes och ketchup. Han hade en gård mitt i skogen. Min skog. Du hade kunnat drop-shippa mig var som helst på alla hans 100 hektar och jag visste precis var jag var. Allt luktade hund, för han hade en hund. Han snusade och det fanns sånna där tejp-prylar hängande från fönstret fulla av flugor. Utanför köksfönstret hade han en inhängnad gris, köksgrisen "Hubbe", som man slängde ut potatisskal till och sånt. Det var alltid myror i sockerskålen.. nä, slutar här.

Anyway, fina gitarrister och fint sound. Åldrats sådär, vissa saker påminner obehagligt mycket om dansband idag, men vissa saker hade platsat riktigt bra i en Quentin-film.

Trevlig lyssning

No comments:

Post a Comment