Friday 31 May 2019

Kidzens favoriter



Blev lite tagen på sängen denna gången. Men jag lyckades "spring into action" tack vare familjen. Ida föreslog att jag gjorde en lista med barnens favoriter och jag tänkte att det kunde vara en bra segway från den nyligen ihopsatta Generation Z-listan. Eftersom det är lov idag och jag jobbar hemma hade jag dem alla tillgängliga för att intervjuas kring nuvarande musikaliska preferenser. De fick två låtar var och här kommer listan med motivationer (vissa mer utförligare än andra):

Kidzens favoriter

NOA - 10 år

I do me - Malou Prytz
De har gula kläder. Hon är inte så gammal. Hon sjunger bra

Chameleon - Michela
Hon sjunger bra. Texten e bra också fast jag blir lite förvirrad för att de sjunger först att "Jag är nere i havets djup" och sen i refrängen nångting "Chameleon"

FRANK - 11 år

Friend of a friend - Lake Malawi
Jag gillar musiken i refrängen. Den är härlig.

Khaleed - Talk
Jag gillar bastonerna och så gillar jag musiken över huvudtaget. Hans röst är också bra.

EGIL - 12 år

Envy Me - Calboy
Jag gillar den sortens musik. Den e bra.

Old Town Road - Lil Nas X
Jag gillar låten mer än texten.

RUBEN - snart 14 år

Country Roads - John Denver
Jag tycker den e bra. Jag gillar tempot. Den e lätt att hänga med i.

Sweet Home Alabama - Lynyrd Skynyrd
Musiken e bra för det är bra gitarr. Den är också rätt enkel att hänga med i gällande textens rytm.

No comments:

Post a Comment