Wednesday 29 May 2019


Syndernas dag.

Listan - https://open.spotify.com/user/axomamma/playlist/4IuT1V5ygd6sXMntLQsIDe?si=2s-fCTdGQpuIRFgjfVG3SA




Anders Jälevik - Avund (Modern Lovers)

The Modern Lovers har cirkulerat några gånger på musikveckor men jag tror inte den här har varit med än? Jonathan Richman lyckas här med konststycket att låta cool och edgy fastän han porträtterar den avundsjuke snälla killen som inte fattar varför hans crush gillar farliga och drogande idioter som Hippie Johnny. Kontroversiell musik och Jonathan spöar såklart skiten ur Hippie Johnny när det kommer till vem som är coolast.

Anders Larsson - Välllust (Prince)

Prince är given på detta temat

Gugge - Girighet (Helt off)

En gammal låt i retro-ny tappning. Depeche original kanske är några strån vassare men kul med en ny take på en gammal klassiker. Få låtar som så kompromisslöst illustrerar girigheten.

Robert - Vrede

Håll. Käften.

Isak Lyckberg - Apati (Swans)

Uppenbarligen bryr jag mig inte nog att skriva någon text, låten får stå för sig själv.

Jonas - Frosseri (howlin' wolf)

I’m built for comfort
I aint built for speed

Pontus - Lättja (Nina)

Jag skulle kunna skriva en text som motiverar valet av låt. Men jag pallar inte.

Emil - Högmod (DJ shadow)

Bygger hela motiveringen till låtvalet på denna rad ur låttexten: “We the best”. Om inte det är högmod så vet jag inte vad. Dessutom är videon grym!

No comments:

Post a Comment