Friday 17 May 2019

Dubbel dubbel



Ok, som vanligt hade jag för många snäva och ofärdiga listor så idag blir det en kombo!

Första 5 låtarna är från en Jiddish-tema lista, inspirerad av de två första låtarna och netflix Shtisel-serie. Försökte hålla kletzmern borta men en låt fick vara med i slutet och funkar fint som övergång till nästa mini-lista på temat “Klingan i p2 / kulturkofta” som främst innehåller musik jag fått nys på när jag råkat ratta in klingan på radio. Den första 16 minuter långa Jané Ashegh låter allra bäst till bilkörning på en mörk och regnig landsväg. De två låtarna från Dengue Fever albumet tror jag skall finnas med i en dokumentär om musiker under röda khmererna förtyck som jag har på min att se lista. Sista låten är något så udda som Mexikansk Psych, kanske till och med nytt för Pontus?
Enjoy!

https://open.spotify.com/user/ndesh/playlist/7m0q7Da3hiTWin2FRmQTQU?si=vfIMbFlGQQiXfAwJnwSGLw

No comments:

Post a Comment