Friday 18 September 2020

oskalad göddig™ electro

Börjar med ett citat av Martha Hipley om att skala upp med hjälp av teknik (som i en startup):

"but scale these days doesn’t really happen without inflated investments, and aggressive hiring, and neglecting things like user safety and customer service in favor of cranking out new features ...  I’ve been thinking a lot about how to un-scale technology. are there creative ways to make things that are accessible and that matter deeply to a few people? can that be as “worth it” as reaching millions?"

Såklart! Om de få människorna är musikveckobloggens lyssnare! Så denna fredag tar jag mitt ansvar och oskalar! Visserligen är listan som mina flesta andra listor skulle jag nog säga. Noga utvalda låtar (nåja) utan något annat semantiskt sammanhang än att de alla faller mig i smaken och som jag tror att ni också gillar eller hatar. Det blir i stort sett per automatik electro, men genren är användbart vag i sådana här sammanhang.

Hoppas att ni gillar't! :)

L I S T A


No comments:

Post a Comment