Friday 11 December 2020

Video (Conferencing) Killed the Radio Star


På många sätt njuter jag av att jobba hemifrån: bra kaffe, kort pendling, stabilt utbud av lunchalternativ. En meditativ avsaknad av den förhatliga julmusiken (julen är ju trots allt bara kristen propaganda).

Den enda egentliga nackdelen är väl den digra tiden som var dag läggs på videokonferenser. Utöver knastriga röster, pixliga ansikten och allmänna anslutningsproblem har hoppandet mellan virtuella möten som ansikte mot ansikte skulle kunnat vara 20 sekunder långa fullständigt krossat mitt musiklyssnande under arbetstid. Är det så här för alla? Vad gör jag för fel?

Nåväl, kombinera med en ettåring på förskola, förlåt, en ettåring som allt som oftast är hemma från förskolan, så får vi ett 2020 som kan skönjas på bilden till höger. Babblarna vinner, alla andra förlorar.

Jag klagar, absolut. Faktiskt en av favoritaktiviteter om jag ska vara frank. Den enda kvalificerade musikaktiviteten jag lyckas åtnjuta är de där låtarna man kan hoppa in i och ut ur allt efter vilka störningsmoment som uppenbarar sig. Så, trevlig lyssning på en sådan skara stycken!


spotify:playlist:0ns6mUoT1V6V32guMRX93f

No comments:

Post a Comment