Friday 24 September 2021

Rykande Inaktuell Vinyl


Semester, knasig jobbsituation och en trasslig högtalare på kontoret har gjort att jag lyssnat på ganska lite musik på sistone. Så i brist på ny inspiration gjorde jag som jag brukade, jag kollade om vinylen kunde vägleda mig. Och det kunde den som vanligt. Här kommer en lista av mina tio senaste fysiska inköp. Fast digitalt på spotify. Fast jag har köpt dem liksom... ja ni fattar.

Jag tror inte ni hittar så mycket nytt här, det är mest gammal skåpmat, jag har handlat klassiker på sista tiden. Till exempel har jag äntligen fått tag på Roky Ericksons The Evil One, den är inte vanlig. Jag lade också lite för mycket pengar på den. Även Television har jag velat ha länge. Sedan har jag lågintensivt shoppat en del Tom Waits efter vår fokuslysnsing på honom.

Jag hoppas att ni återupptäcker lite gamla låtar som ni lyssnat lite för lite på på sistone. Lite av en comfort-zone-lista helt enkelt, hoppas den smakar.

Listan: https://open.spotify.com/playlist/2EF9vyGCMHi5pb7LHS93xY?si=c124bf5eb7bc47df

Kanske reagerar någon på att omslagen skiljer sig lite mellan internet och verkligheten. Det beror på lite olika utgåvor och allmänt krångel, ett av de stora nöjena med att gräva vinyl.


No comments:

Post a Comment