Friday 20 October 2023

Frallans Beats



Jag kände 0 inspriation denna gången. Kanske för mycket jobb, för mycket hemrenovering. Helt enkelt för mycket annat i skallen.

Därför valde jag den enkla vägen ut genom att outsourca denna slot till min minsting Frank.

Frank går i nian och klurar för tillfället på vilket gymnasieprogram han ska välja, vilken bröstövning som ger mest bang for the buck och hur man spelar Kanye West låtar på piano.

Frank har dykt djupt in i hiphopens sfär på sistone till sin fars förtjusning. Vissa av hans val känner jag till väl - typ MF DOOM och Kendrick Lamar. Andra är nya bekantskaper för mig eller artister som jag aldrig gett en chans. Denna listan blir typ en lika stor nylyssning för mig som för er :)

Röda tråden tycks dock vara gott sväng, från både gamla och nya skapare. Och frånvaro av autotune till stor del - ja, det finns ny rap som inte har det :)

Frallans Beats

No comments:

Post a Comment