Friday 15 May 2015

Arga killar i converse


Arbetsnamnet på den här listan var "Arga killar i converse". Sedan värkte jag fram listan under några veckor och upptäckte till min förvåning att

  • det är både killar och tjejer
  • vissa verkar rätt glada
  • vissa kör nog rockiga läderboots istället för converse


Ett mer passande namn hade kunnat vara "Personer på olika humör i valfria typer av skor". Nåja, ni fattar.

Här är den.

Jag börjar tufft men listan mjuknar framåt slutet. Entombed inleder med fantastiskt röjiga Seeing red. Ingen kan väl ha missat att deras bästa platta Uprising äntligen finns på spottan? Va?

Don't ask me when I began to hate
'Cuz I don't recall a time I didn't
Am I the only one of my kind?
No

Favoritrockarna Kvelertak levererar som alltid högoktanig dödsrock. Hellacopters toppar detta med eposet Bore me från debutplattan då de fortfarande var riktigt ilskna = bra. Försök att lyssna på den utan att headbanga.

Turbonegros Just flesh börjar vittna om en mer klatschig inriktning på listan. Common baby, spank my ass! Don't pay the poll tax är en fin gammal punkklassiker av Exploited. Går vidare till Malmöbandet Vet Hut med min polare Jenny på sång. Håll utkik efter dem, de spelar då och då här i stan och är väldigt bra.

Gubbpunkrockarna Nomads är rätt svajiga, men Don't pull my strings är en härlig gammal favorit.

The Donnas har alltid tilltalat mig med sin pastischartade collegerock. Man behöver bara se förbi den glättiga ytan. Jag avrundar med Juliette Lewis som jag är hemligt kär i.

Vachego!

No comments:

Post a Comment