Friday 23 November 2018

Woodwind instrument

Photo by Jyotirmoy Gupta on Unsplash

Ibland när jag har svårt att komma på ett bra namn på något så ställer jag in webläsaren på wikipedia och kör lite random article tills jag hittar något passande. Den här gången gick det sådär, eftersom veckans lista endast väldigt generöst kan anses någorlunda perifiert relaterad till träblåsinstrument. Å andra sidan är det enligt de flesta kännare en bra egenskap för listor att ha.
Förhoppningsvis kan man nöja sig med en röd tråd i form av hiphop, electro, r&b och lite sånt som jag lyssnar mycket på. Då man vid något tillfälle har hört kommentarer som "jag inser att jag har väldigt svårt för samplingsbaserad instrumental musik" från vissa av bloggens läsare och tillika skribenter (Pontus) har jag försökt att undvika just detta.

Listan!
Spottan: spotify:user:b513948:playlist:3O3tYJ6zvM7uML6vLAo22C

I det fall du känner dig besviken på halten träblås i listan kan du alltid läsa på lite här:
https://en.wikipedia.org/wiki/Woodwind_instrument

PS: Tom Waits-maffian (Pontus) utövade påtryckningar för att få publicera på min slot. Om listan inte är publicerad kl 07.00 så ring polisen!

No comments:

Post a Comment