Saturday 6 July 2019

Semester-elctronica. In The flesh 2, elektronisk godispåse med hårda och mjuka karameller

Detta är elektroniska artister jag sett in The flesh s.a.s.

Nästan ingen i gänget kommer att tycka om denna listan, men jag gör det ändå.

Glad sommar gott folk!

Listan

Justice - Genesis

Alltid gillat när elektroniska artister försöker lite mer än att bara fist-pumpa bakom två laptops. Justice brukar anstränga sig lite mer. Och det gjorde dom denna kvällen. Såg dom i Amsterdam, och stämningen var ungefär såhär.

(och där finns laserljud)

Buckfunk 3000 - Planet Shock Future Rock

Detta är lite fusk, för jag har faktiskt inte sett Simon Begg live, dock träffat honom. In the flesh.Jag och en vapenbroder brukade dj:a denna på hemmafester och på en sunkig klubb som det inte gick så bra för. Vi tyckte det var en ball liten bit tyckte vi. Men sen när jag var på Vega i Köpenhamn en kväll och Aphex Twin slängde på den i tiotusen watt så fick den en helt annan plats i mitt liv.

U-ziq - Hector's House
En riktig elektronisk pärla. Mike Paradinas har alltid varit duktig med att hantera kontraster.

Aphex Twin - I
Sett denna eleganta herren ett antal gånger. Richards mjuka sidor kommer lätt i skymundan. Hans ambienta drag är helt underbara. Så vi vi kör det här som en liten intermission.

Plaid - Prague Radio
Plaid är en av dom första. När house gick från dansgolv till fåtölj så stod dom där och visade vad elektronisk musik skulle kunna handla om. När jag såg dom i London så var det i princip det enda jag tog med med mig.

DJ Food - Sentinel
Såg honom på Norbergsfestivalen. Main act såklart. Energin han pumpade ut i den betonglokalen den lördagsnatten kommer jag aldrig att glömma. Överknarkade kids fick äntligen något att studsa till. Trycket var så hårt att han själv uttryckte att han skulle tagit med sin kamera.

Clark - Gavel Obliterated

Chris Clark är så himla fin. Skrev musiken till en balkansk maffia-serie. Efter det är man förlåten för allt. Även för ett sådant här oerhört industriellt spår.

Orbital

Jag fick äntligen se dom! Trodde aldrig det skulle hända. Dom har funnits i mitt musikliv så länge. En sån artistisk höjd (checka gamla plattor) och samtidigt funka på ett dansgolv. Få som kör hem den blandningen.

No comments:

Post a Comment