Friday 14 October 2022

Gästspel



Vi har ju tidigare haft juniort gästspel i form av innehåll och recensioner. Har för mig att Robert lät sin dotter hålla i spakarna och jag har tidigare delat en lista där alla 4 killarna hemma fick sätta ihop favoriter.

Dena vecka tänkte jag att min äldsta son Ruben skulle få dela med sig av vad han lyssnar på för tillfället. Ruben är 17 år, går humanistiska programmet på Spyken i Lund, spelar bas med full iver som sin far och har mer och mer delat musik med mig. Eftersom jag gillat det han lyssnar på kände jag att jag litar på att han kan knåpa ihop ngt bra.

Här är alltså en lista med några Ruben-favoriter. Har lyssnat en del på listan under veckan och kan med nöjdhet säga att han inte drog mina föraningar på skam. Listan präglas av bl.a. psykadelisk rock, punk och lite härlig Primus-nostalgi.

Nya bekantskaper i form av
* Fleece (nice atmosfärisk vibb med skön touch-wahwah på basen)
* Death (har för mig att jag blivit tipsad om en bra dokumentär om detta amerikanska punkband)
* Felt (gammalt skönt band med Jojje Wadenius feeling på slingorna)
* Klaatu (kanske inte favoritlåten)
* Naked Giants (punk rock i full Gaybar stil)


Gamla bekantskaper i form av
* King Gizzard som Ruben upptäckte själv
* Andra som jag nog inte kan räkna mig oskyldig till att ha introducerat i form av Primus och Rush.


Tror inte att detta axplock är helt representativt för 17-åringar men tycker ändå man kan säga att det finns hopp om ungdomen :)

Tack för listan Ruben!

Los Favoritos

No comments:

Post a Comment