Friday 19 January 2024

Bowie originals

 

Finn fem fel

Efter att ha upptäckt den fanastiska "I keep forgettin'" via bowiepodden blev jag såklart nyfken på att kolla upp fler av låtarna bakom Bowies covers. Jag försökte undvika de mest kända låtarna som across the universe samt låtar som är mer samarbeten än covers. Vidare ville jag att samtliga låtar skulle finnas representerade på bowies studioalbum, dvs inga live-upptagningar eller bootlegs.

Föga förvånande visade det sig såklart att gubben hade bra musiksmak så det var inga problem att hitta tio bra spår till en lista, enjoy!

ps. Jag vill på förhand be om ursäkt för Nite Flights som jag tror Pontus har haft med i en tidigare lista men den tåls att lyssna på igen.

ds. Jag hade ju helt glömt vintipset! Till denna lista är det Pixie-sångaren Black Francis ufo-influerade favvovin som gäller: Le Cigare volant

Till listan ->

No comments:

Post a Comment