Friday 31 October 2014

Medel mot melankolisk midhöststämmning

Ok, det har blivit dags att ge november, de kalla morgnarna och kolsvarta nätterna fingret!

Finger
Hutten näve

Kort motivation till valen:

The Heavy - How you like me now
Ett ganska ojämt band men några riktigt finfina guldkorn i diskografin. Jag älskar matlagningsprogramskänslan som sprider i kroppen när man hör How you like me now.

Super Mario overworld theme
Var helt enkelt ett självklart val med tanke på listans tema

La caution - Thé à la menthe 
Min vana trogen slängde jag in ett spår från aktuell reklam-TV.
Jag måste erkänna att jag är ganska svag för balkan-elektro. Nästa lista är redan gjuten.

Breakbot - Baby I'm Yours
Tja. Ett tag kändes det som att varje mash up hade något breakbot-stick insmuget någonstans.
Det förtjänar väl en flådig plats i listan.

Gossip - Heavy cross
Eftersom vi ändå har värmt upp diskomusklerna kör vi en dänga till på typ samma tema, fast kanske lite funkigare.
Mig veterligen är Gossip något av ett one hit wonder.

Panda da panda - Dansa bonde dansa
Förra årets (?) fenomen som gick alla 20+ obemärkt förbi Panda da panda är lite sådär konstigt bra.

a-ha - Take on me
Ni undrade väl var den tog vägen, men här är den!

John Williams & utomjordingarna - Cantina band
Förklaring överflödig

OMFO - Magic Mamaliga
Den extremt plastiga flöjten! Först tror man att man aldrig kommer att orka lyssna i två minuter, men när den är slut blir man ledsen!

Jag tänker resolut inte lägga till något av Klas Wunderlich. Som nedvarvning rekomenderas Ack värmeland, du sköna av Hr. Björling.



No comments:

Post a Comment