Friday 26 March 2021

Blandband IV

 

Då kör vi ett blandband idag, som en godispåse. Eller en chokladask. Man vet aldrig vad man kommer att få.


Fontän - Bardo

Vi inleder med att mjuka upp trumhinnorna med en av mina favorit-instrumentaler som seglat upp på radarn för några år sen. överlag intressant sound, mycket av deras material känns som en lustig modern blandning av progg och elektronisk dub.

Jeff Buckley - Dream Brother
Tråkigt nog en kortlivad själ som gick bort i en drunknings-olycka vid 30 års ålder på 90-talet. Tycker om mycket av det han hann göra. Hade varit fint att höra mer.

Blue States - Season Song
Från 2002. Denna naglade sig fast i min hjärna efter att jag såg zombie-filmen 28 Days Later där den är featured.

Morrissey, Siouxsie (hennes namn yo)
Jag är svag för Morrisseys stämma. Här med extra smör på mackan. Fin och lugn harmonisk avslutning to boot.

Kathleen Edwards - Goodnight, California
En trevlig kanadensisk röst inom alternative country och ibland folk

Julia Holter - He's Running Through My Eyes
En fin stämma och en riktig musik-plugghäst. Och titeln på denna låten (inne i låten också) är oerhört poetisk.

Simone White - Flowers in May
Inte mycket att säga här. Trevlig talang ifrån Hawaii.

David Byrne - A Soft Seduction
Efter dom bittra vibbarna jag läser i chatten om Talking Heads, så fick jag lite feeling att plocka med en fin liten solo-pryl ifrån Byrne.

Leonard Cohen - Everybody Knows
En liten favorit för mig, ifrån en av dom stora poeterna i text-skriveri

Gerard McMann - Cry Little Sister
Vi avslutar med en lite små-gothig klassiker som knappast behöver någon introduktion.
(hans efternamn är egentligen McMahon)

Lista!

Fredag!



No comments:

Post a Comment