Friday 5 April 2019

Beastie Boys

Så efter en fokus-lista fylld av underbar romantik så slängdes jag rakt in i en Beastie Boys period.

Så här kommer ett litet axplock ur katalogen från ett av världens bästa band. Jag är personligen väldigt dragen till artister som uttrycker sig starkt och som bryr sig om sitt hantverk (som t.ex inte får sina texter skrivna åt dom). Här får ni en munfull av detta. Och i en skog av rap/hiphop så står dessa fina herrar ut med råge.

Ill Communication är lite överreprsenterad efter som jag tycker den är bäst. Annars det lite blandat och har försökt undvika radio-dängorna.

Listan

Lite om bandet för dom som inte vet:

Bildades 1981, strök med 2014

Medlemmar:

Micahel Diamond (har faktiskt en insane lookalike där jag brukar hänga)

Adam Horovitz (har träffat honom! Världens finaste kille)

Adam Yauch (nån kille, men fan vad han kan skrika)

Bandet är generellt ansett som legender och ledare inom genren. Vet inte vad jag ska skriva mer. Ingen bryr sig. På riktigt så bryr dom inte sig!

Bonus, en av dom bästa live-spelningar jag någonsin sett (på youtube). Lika tighta som ett jazz-band. Men street, och inte för alla, kommer nog inte att tilltala alla här, men håll til godo (låter redan som något dom skrivit)



No comments:

Post a Comment