Friday 30 September 2022

Kritiker

Som vanligt velade jag mellan några halvfärdiga listor och som vanligt slutade det med en "vad jag lyssnar på mest nu"-lista.

Men för att ni skulle slippa mitt vurmande och få lite mer objektiv kritik så dukade jag  fram fika, papper och pennor och spelade igenom listan för mina barn.

Så nedan följer nioåringa Annis och trettonåriga Eskos recension av min lista. Betygskalan är som sig bör 0-10. 


Listan hittar ni här.


1. Sababa 5 & Yurika Hanashima - Nasnusa (ナスヌーサ)

Anni: Det låter Indiskt men det är Japanskt! Det jag gillar med låten är hur de spelar och att de sjunger på japanska! Betyg: 7

Esko: Jag kan vibe:a till det här. Betyg: 7


2. Dina Ögon, Daniel Ögren, Anna Ahnlund - Undantag

Anni: Det låter som en Astrid Lindgren låt. De kunde ha sjungit lite tydligare tycker jag, det gör att låten är annorlunda. Betyg: 5

Esko: Inte min stil. Betyg: 4


3. Get Well Soon - One For Your Workout

Anni:  Glad låt! Betyg: 7.5

Esko: Tempot känns lite för snabbt för att passa med sången. Betyg: 6,5


4. Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Blood In The Snow

Anni: Jag tycker de borde sjunga mer!  Betyg: 4,5

Esko: Nej Anni, mer sång skulle inte passa den lugna bakgrunden. Jag skulle kunna lyssna på det här när jag skall sova:. Betyg: 7,5

 

5. Blancmange - Blind Vision

Anni: Betyg: 3

Esko: Inte ett stort fan. Betyg: 3


6. Tanita Tikaram - Twist in My Sobriety

Anni: Aldeles för lugn. Betyg: 2,5

Esko: Tråkig låt, skulle aldrig funka på TikTok. Betyg: 3


7. Rone & Vanessa Wagner - Motion

Anni: Låten är ganska bra men de borde sjunga mer. Betyg: 5,5

Esko: Alldeles för lång start. Gillar du den här låten pappa? Weirdo! Betyg: 4,5


8. Röyksopp & Susanne Sundfør - If You Want Me

Anni: Oj! (När sequencer kommer in). Varför kom det sånt där bobbo-bibbi? Betyg: 4

Esko: Not a big fan. Betyg: 5


9. The Comet Is Coming & Kae Tempest -  Blood Of The Past

Anni: För slött, för hest och för hårdrockigt. Betyg: 4,5

Esko: Jag älskar saxen!!!! Betyg: 7


10. Deafheaven - Dream House

Anni: Hjälp! Läskigt! Åh nej, hårdrock! Betyg: 0

Esko: Åh yes! Roliga trummor! (hoppar upp från soffan och springer till trumsettet och börjar banka). Men sången är bajs. Betyg: 5



 

No comments:

Post a Comment