Friday 17 March 2023

80-talet resurrected eller Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska 80-talet, vol.2

I listan "Drömmiga gitarrer eller Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska 80-talet" fick vi alla uppleva hur vi under en vacker ceremoni begravde 80-talet för all framtid med hjälp av teknikens under. Det var en härlig tid för alla inblandade förutom Anders J som strängt vägrade begrava 80-talet. Det tycker jag va taskigt, vafan liksom? Hur kan man hata 80-talet så mkt att man inte ens dyker upp på dess begravning? Tråkigt det där egentligen att 80-talet dog och inte finns mer. HA! DET TRODDE NI VA?? Ni har ju helt glömt bort att det finns Zombies. Så nu har jag tillfälligt återupplivat 80-talet för en sista episk fredag. Inte nog med det. Jag har också gjort det extra spännande med ett speciellt upplägg som jag kallar "Mörkrets hjärta"-upplevelseeffekten. I denna upplevelseeffekt tar vi oss likt huvudpersonen i Joseph Konrads roman långsamt djupare in i djungeln och längre och längre ifrån civilisationens. Alltså, för att förklara för de personer som eventuellt inte förstod, så kommer låtarna gradvis bli mer och mer 80-tal, tills man till slut får en överdos och dör. Det är ju inte trevligt, men vad gör man inte för en ball upplevelse? -"Men Rickard" säger ni helt felstavat, -"det är ju 11 låtar i listan, lägg av med det där!". Nej, det är det inte. Sista spåret är inte en låt, det är en våldtäkt, och det bestämmer JAG eftersom jag är listans upphovsman. Det är så det fungerar. Skönt att vi redde ut det där asså. Men sen är det också två låtar som inte är från 80-talet. Attans va konstigt. Varför är det så? Jadu, det har jag likt formateringen på detta inlägg inte någon bra förklaring på. Men jag vet iaf att de är låtar som jag uppskattar, och som har ett 80-tals doftande sound. Så var det med det. Gött. Listan.

Bild:




No comments:

Post a Comment